ABD ve İran Arasında Kritik İlerleme: Yaptırımlar Askıya Alındı, Nükleer Denetimler Başlıyor


ABD ile İran arasında savaşı sona erdirmek amacıyla yürütülen diplomatik temasların ilk turunda büyük bir ilerleme kaydedildi. ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, İran'ın uluslararası nükleer denetçilerin ülkeye dönüşünü kabul ettiğini ve Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (IAEA) ile müzakerelerin bugün itibarıyla başlayacağını duyurdu

Görüşmelerde heyetlerin, Hürmüz Boğazı'nın yeniden ticarete açılması ve bölgesel bir ateşkesin sağlanması adına çatışmaların önlenmesi konularını masaya yatırdığı bildirildi. Bu kritik açıklamadan saatler sonra ABD Hazine Bakanlığı, İran petrolü ve petrol ürünlerine yönelik uygulanan yaptırımların 21 Ağustos'a kadar kaldırıldığını ilan etti

Sürece arabuluculuk eden Katar ve Pakistan tarafından yapılan ortak açıklamada ise tarafların "60 gün içinde nihai bir anlaşmaya varmak için net bir yol haritası" üzerinde uzlaştığı belirtildi



Newspaper
Daha yeni Daha eski